یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
حوزه علمیه خراسان

حوزه/ معاون علمی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه معاونت علمی این حوزه بیشترین وقت خود را، صرف تدوین برنامه عملیاتی نظام جامع نموده است، گفت: این نظام جامع شانزده مؤلفه در عرصه‌های گوناگون دارد، که هر کدام از آنها جداگانه در کمیسیون و کار گروه‌های مشترک مطرح و بعد از آن به مدارس ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام  رضایی در نشست دانش‌افزایی و توانمندسازی اساتید با رویکرد تربیتی و آموزشی که در محل مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد، با بیان اینکه معاونت علمی این حوزه بیشترین وقت خود را، صرف تدوین برنامه عملیاتی نظام جامع نموده است، گفت: این نظام جامع شانزده مؤلفه در عرصه‌های گوناگون دارد، که هر کدام از آنها جداگانه در کمیسیون و کارگروه‌های مشترک مطرح و بعد از آن به مدارس ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: این طرح برای هر یک از مدارس استان خراسان که آمادگی و شرایط داشته باشند، به صورت آزمایشی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

معاون علمی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه بعضی از مفاد نظام جامع در این دوره تثبیتی انجام می‌شود، بدین صورت که در دوره امسال صرف حدف شده و کتاب‌های احکام، عقاید، تجوید و آشنایی با نظام و روحانیت تدریس می‌شود، گفت: ۴ کتاب فوق توسط انتشارات حوزه علمیه خراسان به چاپ رسیده، و در همین جلسه به همه اساتید اعطاء می‌شود تا قبل از تدریس این کتب، هر یک از ابهاماتی که در این زمینه دارند، برطرف شود.

حجت‌الاسلام رضایی بیان داشت: روح حاکم بر دوره تثبیتی بر محور تربیت و آموزش است، چرا که قصد ما صرفا آموزش نیست، بلکه ترسیم چشم‌اندازی از حوزه برای طلبه است، تا طلاب با محیط حوزه آشنا شوند، لذا با توجه به اینکه مسئولان علمی در حال برنامه‌ریزی دروس و کارهای اجرایی و آموزشی هستند، مسئولان تربیتی و تبلیغی به‌عنوان اولین مسئول در دوره تثبیتی، باید حضور جدی‌تری در این دوره داشته باشند.

معاون علمی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه طلاب در طول این دوره باید با تمامی ظرفیت‌های حوزه آشنا شوند، تا بعد از اتمام دوره، تصمیم نهایی را بگیرد و به ندای هل من ناصر ینصرنی امام زمان(عج) پاسخ دهند، و همچنین برای طلبه حجت تمام شود که استعداد تحصیل در مدرسه را دارد، گفت: تمامی کتب فوق در این دوره تدریس می‌شود اما در کنار این کتب باید علاقه‌مندی به طلبگی برای افراد جدیدالورود توسط اساتید تبیین شود.

حجت‌الاسلام رضایی تأکید کرد: مدت دوره تثبیتی با مصوبه جدید شورای گسترش بین ۲۰ تا ۳۰ روز در اختیار مدارس خواهد بود و پس از این مدت مدارس نسبت به ارزیابی و صلاحیت داوطلب اقدام نموده و سپس نمرات را برای ثبت تائید یا رد صلاحیت، به مرکز مدیریت اعلام می‌کنند، بنابراین از طرف مرکز مدیریت امتحان کتبی متمرکز برگزار نخواهد شد.

وی در پایان برخی از نکات و شرایط آموزشی دوره تثبیتی را در مدارس تشریح و به حضور جدی مسئولان مدارس در این دوره تأکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha